Ilmeentekijän ajatuksia

14.11.2018

Mikä nettisivuissa maksaa?

"Lenkillä aloin pohtia, miten vastaisin tuohon kysymykseen 30 sekunnissa."

Aina joskus minulta kysytään, että mikä ihme nettisivuissa oikein maksaa. Aloin lauantaina lenkillä pohtia, miten voisin vastata tuohon kysymykseen 30 sekunnissa. Päädyin tällaiseen kiteytykseen asiasta.

 

Nettisivuja voi toteuttaa ainakin kahdella tavalla:

1) Joku, joka osaa tehdä nettisivut, tekee nettisivut, jotka ovat olemassa.
2) Joku, joka ymmärtää markkinoinnista, tekee nettisivut, jotka lisäävät myyntiä.

(Kurkkaa sivun alareunassa sama tarina videon muodossa!)

 

Riittääkö sinulle se, että ne ovat olemassa? Minulle ei riittäisi. Haluan, että nettisivut ovat yritykselleni kuin näyteikkuna, jonka edessä ohikulkija haluaa hetken pysähtyä. Haluan, että nettisivut kertovat meistä ja ennen kaikkea siitä, missä pystymme asiakastamme auttamaan.

 

Nettisivut ovat yritykselleni kuin näyteikkuna, jonka edessä ohikulkija haluaa hetken pysähtyä.

 

Miten paljon onkaan serkkupojan kaimoja, jotka kuulemma osaavat tehdä nettisivuja. Ja voi miten moni säästää väärässä paikassa. Kun kannattaisi markkinoinnin ammattilaisen kanssa miettiä, ketä varten nettisivut ovat, mikä kohderyhmää kiinnostaa ja mitkä asiat saavat pysähtymään sivuille maagisen kolmen sekunnin rajan ylittäen.

Vielä muutama vuosi sitten arveltiin melko yleisesti, että nettisivujen aika on ohi. "Riittää kun on somekanavat." Mutta ei riitä. Juuri teidänkin tarjoamia palveluita etsitään Googlesta ja houkuttelevimmat nettisivut vievät helposti voiton. Harva meistä jaksaa perehtyä tarkemmin sivustoon, jossa ei erityisemmin kiinnostu mistään. Klik klik, ja ollaan takaisin Googlessa ja seuraavaa palveluntarjoajaa metsästämässä. Ohi meni!

 

Olemme todella kiinnostuneita asiakkaan asiakkaasta.

 

Räikeen ajatus nettisivujen suunnittelusta on vahvasti asiakkaan puolella. Ajattelemme ketjua vielä pidemmälle – olemme todella kiinnostuneita asiakkaan asiakkaasta. Haluamme yhdessä asiakkaamme kanssa luoda nettisivuille viestiä, joka kiinnostaa heidän asiakkaitaan. Että onnistumme tässä, meidän on onnistuttava ennen kaikkea yhteistyössä.

Aloitamme nettisivujen toteutuksen sisällöntuotannon työpajalla, jonka tarkoituksena on päästä sisälle asiakasyrityksen maailmaan. Arvoihin, visioon, kohderyhmään, markkinointitavoitteisiin jne. Työpajan tuloksena syntyy myös nettisivujen sisältösuunnitelma, joka on meille käsikirja sivuston suunnitteluun.

Olemme pyrkineet tekemään nettisivuista helposti ostettavia. Meillä on valmiita paketteja, joista valita, mutta ne kaikki ovat myös tarpeen mukaan skaalattavissa eri tarpeisiin. Nettisivupaketeissamme ei kuitenkaan ole muuta valmista kuin hinta. Rakennamme jokaisen sivuston yksilöllisesti asiakkaamme tarpeisiin.

 

Jos teillä on vanhat sivut olemassa, ovatko ne kiinnostaneet asiakkaita?

 

Jos olet nettisivuhankinnan kynnyksellä, neuvoni on, että mieti aivan ensin nettisivujen merkitystä teidän yrityksellenne. Jos teillä on vanhat sivut olemassa, ovatko ne kiinnostaneet asiakkaita? Mitä uutta nettisivujen kautta voisi tehdä teidän markkinointinne hyväksi?

Nettisivujen rakentaminen on mitä keskeisin markkinointitoimi yrityksissä. Jos tavoittellinen sivustonrakentaminen kiinnostaa, tutustu paketteihimme täällä.

 

Juho

 

Ota yhteyttä!

    

Etusivu | Palvelut | Referenssit | Yhteystiedot

 

   LuotettavaKumppaniyritys