
Brändin rakentaminen
Projektin tavoitteet:
- brändi-identiteetti ja ydinviesti selkiytyvät
- yrityksen visuaalinen ilme rakentuu
- tunnettuus paranee
Brändi on sitä, mitä yrityksestä näkyy – ja toivotaan näkyvän – ulospäin. Se ei ole kuitenkaan vain visuaalista ilmettä, vaan brändityössä ollaan mitä suuremmissa määrin sen äärellä, miksi yritys on olemassa ja miten se pyrkii muuttamaan maailmaa.
Selkeä ja yhdenmukainen brändi-identiteetti vahvistaa yrityksen haluttua viestiä. Onnistunut brändi on yksi yrityksen menestystekijöitä. Se luo tunnettuutta, kykyä erottua ja antaa suuntaviivat yrityksen arkeen. Brändäysprojektin tuloksena syntyy yleensä brändikirja, joka ohjaa yrityksen arkea, markkinointia ja toiminnan suunnittelua.
Brändikirjan oleellista sisältöä ovat mm.
- brändi-identiteetti (arvot, visio, tarkoitus, menestystekijät)
- kohderyhmät ja ydinviesti
- visuaalinen ilme
Kehittämisprojektin vaiheet
1. Kehittämissuunnitelma
- tavoitteiden asettaminen
- suunnitelman laatiminen
- aikataulusta sopiminen
2. Konseptipaja
- brändi-identiteetin selkiyttäminen
- ydinviestin vahvistaminen
- visuaalisen ilmeen ideointi
3. Ratkaisu
- yrityksen brändikirja
Blogi
Markkinointipäällikkö pitää markkinoinnin kokonaisuuden hyppysissä
Olisiko Räikee sinun markkinointipäällikkösi?
Rekry somessa? – Kyllä!
Rekrykampanjat somessa ovat edullisin ja yleensä myös toimivin tapa hakea uutta työvoimaa.
Suunnittelijan suusta: nettisivut
Selkeä, informatiivinen, kaunis. Tällä reseptillä tehdään mielestämme toimivat ja houkuttelevat nettisivut.