fbpx

Räikeen brändi­kirja

Maan­läheinen, lempeä, luotettava ja innostuva. Sellainen on markkinointi­toimisto Räikee. Muunlainen se ei voisikaan olla, sillä toimisto on sitä mitä tiiminsäkin.

Arvot

Yhteis­työ

Arvostava kohtaaminen

Innovatiivisuus

Oppiminen

Mikä on merkityksellistä?

Ihmiset ja ihmisten auttaminen. Haluamme tarjota asiakkaillemme palvelua, josta on heidän liiketoiminnalleen aidosti apua ja joka auttaa asiakkaitamme onnistumaan.

Mikä on tärkeää?

Yhteistyö ja yhteinen päämäärä asiakkaan kanssa. Tekemisemme perustuu tavoitteisiin, joita kohti mennään hyvässä yhteistyössä, näkemyksellisellä ja aloitteellisella otteella.

Mikä on itsestään­selvää?

Asiakkaan arvostava kohtaaminen, lupauksiemme pitäminen ja umpirehellisyys.

Mikä on innostavaa?

Uuden luominen, olipa se tekstiä tai visuaalisuutta, uuden oppiminen ja että tätä kaikkea saa tehdä tiimissä, jossa on yhtä aikaa sekä vapaa että tuettu.

Asiakas­lupauksemme

Ihmisläheistä, joustavaa palvelua ja mitattuja tuloksia

Räikee Oy on markkinointitoimisto, joka tarjoaa helposti lähestyttävää ja asiantuntevaa apua markkinointiin. Meille on tärkeää tehdä markkinoinnista arkipäiväisen yksinkertaista, mutta tehokasta ja mitattavaa.

Parhaisiin tuloksiin johtaa jatkuva yhteistyö, joka on kanssamme paitsi mukavaa, myös joustavaa, mistä erinomainen esimerkki on joustavan sisällöntuotannon malli, joka mahdollistaa asiakkaalle helposti ennakoitavat kustannukset ja aidosti tarpeiden mukaan joustavan yhteistyön.

Äänensävy

Räikeen äänensävy on ammattimainen, mutta selkeä ja helposti lähestyttävä. Markkinointipalveluista puhutaan arkisesti ja käytännönläheisesti, turhaa ammattisanastoa vältellen. Räikee viestii ystävällisesti ja asiakasta arvostaen.

Yllämainitut seikat mielessä pitäen räikeeläisillä on kuitenkin vapaus tuoda viestinnässä esiin myös omaa persoonallista tyyliään. Silloin yhden henkilön kohdalla tingitään selkeydestä, mutta annetaan se Kapulle anteeksi.

Slogan

Räikeen slogan on “Välissä ihminen”. Se on asiakaslupaus, joka kuvastaa Räikeen toimintatapaa: Vaikka teknologialla on suuri rooli työssämme, meillä ei synny yhtäkään tuotetta tai palvelua ilman, että sen suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin osallistuu ihminen.

Sloganin ajatus näkyy myös kumppanuuksissamme. Emme ole kasvoton kumppani, jonka yhteydenpito tarkoittaa vaikeaselkoista raporttia kerran kuussa sähköpostiin, vaan meidän kanssa markkinointia hoidetaan aidossa vuorovaikutuksessa, keskustellen.

Logo

Räikeen logon typografiassa haluttiin uudistuksenkin jälkeen säilyttää pyöreys ja pehmeys, jotka istuvat yrityksemme arvoihin. Siinä, missä edellinen logo kurkotti malttamattomana korkeuksiin, seisoo uusi logo tukevasti jalat maassa, hätiköimättä ja luottavaisesti. Vaikka uusi logo onkin muodoltaan edeltäjäänsä jämäkämpi, on siinä edelleen läsnä halu mennä eteenpäin. Kuten e-kirjainten rullaava liike kuvaa ja Juhokin blogitekstissään Räikeen suunnasta toteaa: ”Eteenpäin on elävän mieli.” 

Graafinen elementti

Logon Ä- ja I-kirjainten pisteiden muodostamat kolme pistettä toimivat myös erillisenä graafisena elementtinä, joka kuvaa ajattelua tai ajatustaukoa. Työstämme merkittävä osa on ajatustyötä. Samalla kolme pistettä viestii jatkuvuutta. Rakennamme kumppanuuksia, jotka jatkuvat, kasvavat ja kehittyvät.

Väri­maailma

CMYK 0,2,5,0
#FFFBF5

CMYK 40,45,0,0
#A794C6
CMYK 67,68,0,0
#6E5DA5
CMYK 60,0,30,0
#66C1BF
CMYK 90,0,20,50
#00677B
CMYK 0,55,40,0
#F28F86

CMYK 0,34,68,0
#F9B761

Räikeen brändiväripaletti on moninaisuudessaan harkittu kokonaisuus, jossa pääpaino on murretuilla ja maanläheisillä, mutta kuitenkin iloisilla väreillä. Värikkäässä kokonaisuudessa on Juhon sanoin ”räikeesti väriä, mutta ei räikeitä värejä” ja meistä se istuu täydellisesti arvoihimme: ihmisläheisyyteen, yhteistyöhön, arvostavaan kohtaamiseen ja innovatiivisuuteen.

Typo­grafia

Freeman (otsikot)

Mooli (leipäteksti)

Rubik (viralliset leipätekstit)

Räikeen uusi typografia jatkaa leikkisän asiallista linjaa samaan tyyliin kuin taapero bleiserissä.

Esimerkkejä typografiasta näet tässä samaisessa brändikirjassa.