fbpx

Rakennus­alan markkinointi

En minä mikään kirvesmies ole, mutta kiehtoo kumminkin

Vaikka teemmekin markkinointia laajasti eri alojen yrityksille, järjestöille ja julkiselle sektorille, moni on varmaan huomannut, että valtaosa asiakkaistamme on rakennusalalta. Tämä erikoistuminen rakennusalaan on oikeastaan sattumaa, sillä Räikeen toiminnan alkuvaiheessa tämä ei ollut varsinaisesti suunnitelmissa. Sen on tehnyt puskaradio – sana osaavista tekijöistä kiirii nopeasti toimialalla.

En totisesti ole itse vasara kädessä syntynyt. Suurimpia saavutuksiani on leikkimökki. Ihan hieno se on, mutta enpä sinne muuttaisi asumaan. Vaikka näperränkin pihapiirissä yhtä ja toista, rakentajaksi minusta ei ole. Tämänkin vuoksi arvostan suunnattomasti osaavien rakentajien kädenjälkeä ja alan markkinointi on minulle hyvin mielekästä. On ilo viestiä taitavista tekijöistä!

Tyypillisiä haasteita rakennusalalla

Meille on tullut hyvin tutuksi erilaiset myyntiin ja markkinointiin vaikuttavat rakennusalan haasteet. Ehkä yleisimpiä ovat:

  • osaavan työvoiman löytäminen
  • uusasiakashankinta ja markkinointistrategia
  • projektiluontoinen työ (vaihteleva työmäärä)
  • kausivaihtelut

Useille yrityksille työvoimapula on todellinen ja kasvua rajoittava tekijä. Alaa tuntevat markkinoinnin osaajat ymmärtävät, mitä on rekrymarkkinointi 2020-luvulla ja osaavat tässä auttaa.

Muut keskeiset haasteet liittyvät yleensä asiakashankintaan. Osa rakennusalan yrityksistä tekee myyntiä hyvin perinteisin keinoin ”luukuttamalla”. Niinpä digimarkkinoinnin mahdollisuuksien hyödyntäminen tarjoaa monille suorastaan loikan myynnin kustannustehokkuudessa ja mielekkyydessä.

Miten loikka tehdään? Keskeistä on löytää markkinoinnin kumppani, joka ymmärtää miten alan asiakashankintaa tehdään verkossa ja miten luukuttaminen vaihtuu kysynnäksi.

Miten rakennusalan markkinointi mullistetaan?

Lue lisää Räikeen palveluista rakennusalan yrityksille.

rakennusalan markkinointi

Nähdään työmaalla!

Juho Lehtola
toimitusjohtaja

040 174 1241
juho@raikee.fi

Blogi