
Markkinointisuunnitelma
Projektin tavoitteet:
- asettaa markkinoinnille mitattavat tavoitteet
- kehittää systemaattista, tavoitteellista markkinointia
- valita strategiaa tukevat kohderyhmät ja kanavat
- rakentaa suunnitelma, joka ohjaa markkinoinnin ja myynnin toteutusta arjessa
Millä mallilla yrityksenne markkinointi on? Oletteko löytäneet oikeat, tavoitteitanne tukevat markkinointikanavat? Entäpä sisällöt eri kanavissa – viestittekö niin, että teitä on helppo ymmärtää, teihin luotetaan ja markkinointi tuo lisää kauppaa?
On tyypillistä, että markkinoinnin kokonaisuus ei ole oikein kenenkään käsissä. Silloin yleensä myös mitattavat tavoitteet ja seuranta puuttuvat. Tällaisessa tilanteessa kannattaa tukeutua ammattilaiseen ja alkaa ideoida, suunnitella ja toteuttaa markkinointia niin, että se oikeasti toimii.
Yhdessä Räikeen kanssa luotu käytännönläheinen markkinointisuunnitelma auttaa ottamaan yrityksenne markkinoinnista tukevan otteen. Hyvä markkinointisuunnitelma on kuin selkeä kartta, josta löydät helposti seurattavan tien maaliin.
Projektin eteneminen
1. Ideointi ja kehittämissuunnitelma
- markkinoinnin keinot, tavoitteet ja uudet ideat
2. Konseptipaja
- markkinointistrategian ja -suunnitelman työstäminen
3. Ratkaisu
- kirjallinen, käytännönläheinen markkinointisuunnitelma
Olisiko aika kehittää markkinointia tavoitteellisemmaksi?
Blogi
Markkinointipäällikkö pitää markkinoinnin kokonaisuuden hyppysissä
Olisiko Räikee sinun markkinointipäällikkösi?
Rekry somessa? – Kyllä!
Rekrykampanjat somessa ovat edullisin ja yleensä myös toimivin tapa hakea uutta työvoimaa.
Suunnittelijan suusta: nettisivut
Selkeä, informatiivinen, kaunis. Tällä reseptillä tehdään mielestämme toimivat ja houkuttelevat nettisivut.