fbpx
kotisivut yritykselle

Markkinointi­suunnitelma

Projektin tavoitteet:

  • asettaa markkinoinnille mitattavat tavoitteet
  • kehittää systemaattista, tavoitteellista markkinointia
  • valita strategiaa tukevat kohderyhmät ja kanavat
  • rakentaa suunnitelma, joka ohjaa markkinoinnin ja myynnin toteutusta arjessa

Millä mallilla yrityksenne markkinointi on? Ovatko verkkosivut ja some aktiivikäytössä? Entäpä niiden sisällöt – ovatko yrityksen palvelut nettisivuilla ajan tasalla? Onko markkinoinnin kokonaisuus kenenkään hallussa? Onko markkinoinnilla mitattavat tavoitteet? Markkinointisuunnitelma on käytännönläheinen suunnitelma siitä, miten yrityksen tavoitteita tukevat markkinoinnin toimenpiteet toteutuvat yrityksen arjessa.

Kehittämis­projektin vaiheet

1. Kehittämis­suunnitelma

  • tavoitteiden asettaminen
  • suunnitelman laatiminen

2. Konseptipaja

Kehitystyö, esim.

  • brändi-identiteetin selkiyttäminen
  • uusien ansaintamallien kehittäminen
  • markkinointistrategian ja -suunnitelman rakentaminen
  • tuotteistaminen

3. Ratkaisu

Kehittämissuunnitelman mukaiset tulokset, esim.

  • palvelukuvaukset
  • brändikirja
  • markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnittelussa pääsee helpoiten alkuun Markkinoinnin tilanneanalyysillä. Tilanneanalyysi ei sido jatkotoimenpiteisiin, mutta tarjoaa teille jo sellaisenaan selkeän kuvan yrityksenne markkinoinnin kehittämistarpeista.

Varaa markkinoinnin tilanneanalyysi, 99 €

Blogi

Rakennusalan markkinointi

Rakennusalan markkinointi

Vaikka teemmekin markkinointia laajasti eri alojen yrityksille, järjestöille ja julkiselle sektorille, moni on varmaan huomannut, että valtaosa asiakkaistamme on rakennusalalta.