fbpx

Tekoäly on markkinointitoimiston väsymätön assistentti

Markkinoinnin maailma muuttuu nopeasti, ja tekoäly on noussut yhdeksi keskeisimmistä työkaluista alan toimistoissa. Räikeessä tekoälyä käytetään päivittäin sisällöntuotannon ja visuaalisen sisällön luomisen apuna. Se ei tee mitään meidän puolestamme, mutta tehostaa ja monipuolistaa tekemistämme.

Tekoäly sisällöntuotannon apuna

Tekoäly on verraton apu sisällöntuotannossa. Se jaksaa väsymättä ideoida uusia aiheita, antaa kehitysehdotuksia ja auttaa pääsemään eteenpäin, kun oma ajatus jumittaa. Tekoäly helpottaa myös erilaisten kohderyhmien huomioimista sisällöntuotannossa, oikeakielisyyden tarkistamista, sisältöjen optimointia hakukoneita varten ja käännöstyötä. Tekoälyn käyttö vapauttaa aikaa luovaan suunnitteluun ja syvällisempään analyysiin, mikä parantaa lopputuloksia.

Tekoäly kuvankäsittelyssä ja visuaalisen sisällön luomisessa 

Kuvankäsittely ja visuaalisen sisällön tuottaminen ovat muuttuneet tekoälyn myötä nopeammiksi ja entistä tarkemmiksi prosesseiksi. Tekoälyä hyödyntämällä pystymme käsittelemään kuvia tehokkaasti ja jopa luomaan kokonaan uusia visuaaleja, jotka puhuttelevat kohdeyleisöä. Tämä tuo lisää mahdollisuuksia brändin visuaaliseen viestintään ja erottumiseen markkinoilla.

Tekoäly ei korvaa valokuvausta. Edelleen markkinoinnissa tarvitaan laadukkaita kuvia yrityksen omista ihmisistä, tuotteista ja toimintaympäristöstä. Tekoäly tarjoaa kuitenkin uusia mahdollisuuksia tehdä visuaalisia toteutuksia tehokkaammin ja asiakaslähtöisemmin. 

Tekoäly ja markkinoinnin personointi 

Tekoäly tekee myös markkinoinnin personoinnista tehokkaampaa. Datan avulla voimme luoda kohdennettuja kampanjoita, jotka puhuttelevat yksilöllisesti erilaisia asiakassegmenttejä. Tämä johtaa parempiin tuloksiin, kun viestit ja kampanjat ovat tarkasti kohdistettuja oikeille yleisöille oikeaan aikaan.

Ammattilainen saa tekoälystä parhaan hyödyn irti

Kuten mitä tahansa työkalua, myös tekoälyä pystyy hyödyntää parhaiten asiantuntija. Mitä paremmin tekoälyä osaa ohjeistaa, sitä parempia tuloksia sillä saa aikaan. Toimistomme sisälläkään emme kaikki saa tekoälystä samoja hyötyjä irti, sillä osaamisemme on erilaista.

Parhaan lopputuloksen tekoälyn tuottaman kuvan osalta saa aikaan se, joka ymmärtää valokuvauksen periaatteet. Parhaan käännöksen saa teetettyä se, joka hallitsee vieraan kielen niin hyvin, että kykenee arvioimaan tekoälyn käännöksen osuvuuden. Sisällöntuotannossa tekoälyllä saa puolestaan parhaan lopputuloksen aikaan se, joka tietää, mitä hyvältä tekstiltä haluaa.

Vaikka tekoäly on korvaamaton työkalu, sen suurin arvo syntyy yhteistyöstä ihmisten kanssa. Tekoäly tuottaa asioita, ihminen arvioi sen onnistumista, ohjeistaa uudelleen ja muokkaa lopputulosta. Me tunnemme asiakkaamme ja tiedämme, mitä haluamme heille tarjota. Tekoäly auttaa meitä pääsemään tehokkaasti maaliin, mutta lopulta ihmisen luovuus ja asiantuntemus tekevät sisällöstä ainutlaatuista ja vaikuttavaa.

Maria Kolehmainen
asiakaspalvelu, projektit, sisällöntuotanto // 040 537 9515, maria@raikee.fi