Tehoa myyntiin älykkäällä markkinoinnin automaatiolla 

Automaatio tuo yritykselle paljon puhuttua markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä, koska oikein rakennettuna se linkittää markkinoinnin toimenpiteitä suoraan osaksi myyntiputkea. Miksi et tekisi myyntiä helpommin?

Mitä markkinoinnin automaatio on?

Markkinoinnin automaatio on moderni tapa automatisoida toistuvia markkinointitoimenpiteitä älykkäiden ohjelmistojen avulla. Sen avulla voit viestiä kohderyhmällesi oikeaan aikaan relevantilla sisällöllä, mikä tehostaa toimintaasi ja parantaa asiakaskokemusta. 

Käytännössä automaatiota käytetään usein kohdennettuihin sähköposteihin tai muihin viesteihin, joille määritellään asiakassegmentti, aihe ja aikataulu. Automaatio mahdollistaa asiakkaan käyttäytymisen seurannan, markkinoinnin kohdentamisen käyttäytymisen perusteella ja liidien pisteyttämisen käyttäytymisen mukaan.

Automaatio tuo yritykselle paljon puhuttua markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä, koska oikein rakennettuna se linkittää markkinoinnin toimenpiteitä suoraan osaksi myyntiputkea. Miksi et tekisi myyntiä helpommin?

Miksi B2B-yrityksen kannattaa hyödyntää markkinoinnin automaatiota?

Älykäs liidien tunnistaminen ja tunteminen 

Automaattisen profiloinnin avulla ymmärrätte potentiaalisia asiakkaitanne jo ennen ensimmäistä suoraa kontaktointia. Myyntitiimisi saa arvokasta tietoa asiakkaiden kiinnostuksen kohteista, mikä mahdollistaa kohdennetummat ja tehokkaammat keskustelut heti alusta alkaen. 

Kohdennettu mainonta uudelleenmarkkinoinnin avulla 

Segmentoinnin avulla voitte tavoittaa liidejä uudelleen digimarkkinoinnilla Facebookissa, Linkedinissä tai Googlessa juuri heille räätälöidyllä mainonnalla. Näin varmistatte, että viestinne resonoi ja pysytte asiakkaiden mielessä ostopolun eri vaiheissa.

Tehokkaampi ajankäyttö ja paremmat tulokset 

Kun myynnillä on enemmän tietoa liideistä, myynti pystyy palvelemaan asiakkaita paremmin. Tämä johtaa luonnollisesti parempiin myyntituloksiin ja tyytyväisempiin asiakkaisiin. 


Myynnin aikaa säästyy, koska

  • pystytte hyödyntämään automaation tarjoamaa dataa, eli saatte liideistä tietoa, jota ei voi saada muualta
  • kontaktoitavat liidit ovat “lämpimpämpiä”, eli kontaktoinnissa tulee vähemmän huteja
  • toimiva automaatio mahdollistaa usein sen, että osa asiakkaista varaa tapaamisen suoraan automatisoidun viestin kautta, ennen kuin myyjä ehtii soittaa ensimmäistäkään puhelua

Miten pääsette alkuun?

Teemme markkinoinnin automaation käyttöönoton teille vaivattomaksi. Asennamme ja yksilöimme tarvittavat työkalut, luomme sisällöt, teemme testaukset ja opastamme myyjänne automaation seurantaan. 

Suunnitellaan yhdessä, miten markkinoinnin automaatio voi auttaa teitä myymään enemmän!

Juho Lehtola
myynti, konsultointi, data ja työkalut // 040 1741 241, juho@raikee.fi