Työyhteisöpalvelut Niko Kivimäki Oy:n persoonalliset verkkosivut

Työyhteisöpalvelut Niko Kivimäki Oy:n verkkosivuprojekti oli meille innostava ja mukavan erilainen työ. Samaan aikaan rakensimme myös yrityksen persoonallista brändiä. Verkkosivuista tuli brändille ja Nikon tarinalle kuin näyteikkuna, jossa vuosikymmenien työura, tarinat ja kohtaamisen jalo taito kiteytyvät.

Kun organisaatiossa pohditaan työnohjauksen hankkimista, työnohjaajan persoonalla on väliä. Meistä jokainen haluaa, että työnohjaaja on helposti lähestyttävä ja osaa luoda tilaa ajattelulle ja keskustelulle. Asiantuntijan apua on todennäköisesti lähdetty hakemaankin siksi, jotta olisi ”aika ja paikka ajatella”, kuten Niko asian ilmaisee.

Verkkosivuista tuli osa henkilöbrändiä. Kun tutustut verkkosivuihin, et voi olla tutustumatta samalla Nikoon!

01   Huolellinen taustatyö

Projekti käynnistyi Räikeen tyyliin sivustosuunnitelmapalaverilla, jossa yhdessä asiakkaan kanssa määriteltiin verkkosivuston tavoitteet, kohderyhmät ja viestinnän linjat. Suunnittelussa haluttiin painottaa helposti lähestyttävää otetta tavoitteena, että asiakkaat ikään kuin tuntisivat Nikon jo verkkosivujen kautta, ennen kuin ottavat yhteyttä.

02   Teknisesti hallittu kokonaisuus

Meillä vältetään turhaa teknistä kikkailua ja liian raskaita toteutuksia, jotka vaikeuttavat verkkosivujen ylläpitoa jatkossa. Työyhteisöpalvelut Niko Kivimäen sivusto on ketterästi uudistettavissa ja kehitettävissä myöhemmin. Verkkosivuilla välteltiin ns. markkinointievästeiden käyttöä, mistä syystä evästehyväksyntää ei tarvitse sivustolla kysyä. Sivuston liikennettä seurataan työkalulla, joka ei tarvitse evästeitä.

03   Simppeli navigointi

Lähtökohtanamme on, että verkkosivuston tärkein sanoma on löydyttävä etusivulta noin 3 sekunnissa. Sivuston rakenne suunniteltiin niin, että tärkeimmät tiedot ovat löydettävissä nopeasti ja intuitiivisesti. Etusivulta kävijä tutustuu nopeasti Nikon persoonaan ja löytää välittömästi yrityksen palvelut.

04   Kehittyvät verkkosivut

Sivusto suunniteltiin alusta alkaen skaalautuvaksi ja muokattavaksi, jotta se voi kasvaa ja kehittyä yrityksen tarpeiden mukana. Tekniset ratkaisut mahdollistavat uusien ominaisuuksien ja sisältöjen lisäämisen ilman suuria ponnistuksia. Blogiosio mahdollistaa ketterästi uusien ”ihmettelyiden” julkaisemista sivustolla.

05 Visuaalinen tyylikkyys

Uusi verkkosivusto heijastaa mielestämme hyvin Nikon henkilöbrändiä ja tarjoaa näyteikkunan Nikon työnohjausten ja koulutusten maailmaan. Visuaalinen ilme on persoonallinen ja taatusti alalla hyvin erottuva. Valokuvasimme sivustoa varten myös brändikuvat.

06 Hakukone­näkyvyys

Toteutimme projektissa hakusana-analyysin ja optimoimme sivuston sisällöt, rakenteen ja metatiedot hakukoneystävällisiksi. Tämä työ myös jatkuu vielä muutamien tekniseten toimenpiteiden osalta. Tarkoitus on myös blogin avulla kehittää hakukonenäkyvyyttä huomioden keskeiset avainsanat sisällöntuotannossa.