Räikeen seesteinen
Viitaten Kapun raapustamaan Räikeen tarinaan, joka täällä nettisivuillakin on kaiken kansan luettavana, sana räikee päätyi yrityksen nimeksi, sillä se on sopivan huljakka savolaiseen suuhun ja kuvaa mukavasti Juhon visiota tehdä laadukasta markkinointia ja suunnittelua kansalle kansankielisesti.
Sellaista kontrastia on kuulemma vuosien varrella pidetty huvittavana, että Räikeen tyypithän eivät ole lainkaan räikeitä, vaan pikemminkin rauhallisia ja harmoniaan pyrkiviä yksilöitä, niin keskenään kuin asiakkaidenkin kanssa. Uuteen ilmeeseen valikoituikin värejä, jotka ovat pinkkiä seesteisempiä, mutta kuitenkin pirteitä ja raikkaita, sillä vaikkakin meissä onkin seesteisyyttä, olemme myös varsin monenkirjava ja elämäniloinen porukka.
Uusi logo tekee näkyväksi ajatustyön
Uuden värityksen lisäksi myös logomme meni uuteen uskoon. Kapun muokkailemat uniikit pyöreät muodot istuvat yrityksemme pehmeisiin arvoihin: yhteistyöhön ja arvostavaan kohtaamiseen. Arvoistamme innovatiivisuus ja oppiminen näkyvät puolestaan logon Ä- ja I-kirjainten pisteistä muodostamissa kolmessa pisteessä, jotka kuvaavat ajattelua.
Ajattelulla on merkittävä rooli kaikessa, mitä teemme. Ajatteluun liittyy myös uusi sloganimme “Välissä ihminen”, joka kuvaa työskentelytapaamme. Teemme työmme laitteilla hyödyntäen monenlaisia ohjelmia ja sovelluksia, mukaan lukien tekoälyä. Meillä ei synny kuitenkaan yhtäkään tuotetta tai palvelua ilman, että sen suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin osallistuu ihminen. Tämä näkyy myös kumppanuuksissamme. Meillä asiakkuuksia hoidetaan säännöllisellä vuoropuhelulla, keskustellen yhdessä suunnitelmista, tavoitteista ja tuloksista.
Vanhalle ilmeelle kertyi ikää kaiken kaikkiaan yhdeksän vuotta. Uusi ilme palvellee vähintään samanmoisen rupeaman. Myös arvomme kestävät aikaa, joten niihin perustuvalla, tarkasti hiotulla logolla tuskin on muutospaineita pitkään aikaan.