fbpx

Kasvu-uralla

Vuoden 2022 alusta aloitimme Räikee Oy:ssä uuden, vahvan kehittämisen aikakauden. Kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi oli rakennettava uusi myyntistrategia ja laadittava kasvun tueksi sopivat talouden tavoitteet ja mittarit.

Vuonna 2018 minulla oli unelma: Jonakin päivänä Räikeellä on markkinointipäällikkö-palvelu, joka on kustannustehokas, kokonaisvaltainen ja aidosti asiakkaiden arkea auttava palvelukonsepti. Tänään voin todeta, että olemme viimeisen vuoden aikana tämän saavuttaneet. Unelman tavoittelussa on auttanut yhtiökumppanini Jarkko Vepsäläisen käynnistämä strategian uudistaminen ja järjestelmällinen myynnin ja tuotannon kehittäminen, josta kerron tarkemmin tässä postauksessa.

Vuoden 2022 alusta aloitimme Räikee Oy:ssä uuden, vahvan kehittämisen aikakauden. Kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi oli rakennettava uusi myyntistrategia ja laadittava kasvun tueksi sopivat talouden tavoitteet ja mittarit. 

Valitsimme kehittämiskohteiksi mm.

  1. Palvelukonseptin kehittäminen 
  2. Myynnin johtaminen ja resursointi
  3. Tuotannon tehostaminen
  4. Kannattava kasvu

Mitä olemme asioille käytännössä tehneet?

  1. Kehitimme Räikee polku -mallin sopimusasiakkuuksiin, mikä käytännössä mullisti markkinointipäällikkö-idean ja alkoi tuoda välittömästi uusia asiakkuuksia
  2. Kehitimme myynnin toimintamalleja ja uudistimme työnjakoa
  3. Otimme käyttöön Vision Moottori -toiminnanohjausjärjestelmän, joka helpottaa tuotannon kuormituksen hallintaa ja tehostamista
  4. Asetimme talouden tavoitteet ja mittarit ja otimme käyttöön kattavamman kassavirta-analyysin

Päätimme, että vuonna 2023 olemme houkutteleva ja menestyvä markkinointitoimisto, joka palvelee kokonaisvaltaisesti ottaen vastuun asiakkaidensa markkinoinnin kehittämisestä ja johtamisesta. Siksi keskeinen palvelutarjonnan kehittäminen liittyi markkinointipäällikkö-palvelun ja sopimusasiakkuuksien vahvistamiseen.

Samalla olemme vahvistaneet kumppanuuksia ulkoistaen tiettyjä erityisosaamisalueita, jotta pystymme itse keskittymään suurempiin kokonaisuuksiin asiakkaidemme markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa.

Vahvasti kasvu-uralla

Vuoden 2022 ensimmäisen puolikkaan jälkeen tuloslaskelmat alkoivat puhua uutta kieltä. Olemme vahvasti kasvu-uralla.  Loppuvuodesta havaitsimme, että tuotantomme oli myyty pidemmälle eteenpäin kuin koskaan Räikeen historiassa.

Liikevaihtomme lähti kasvuun ja alkoi tulla myös tulosta. Kuluvana vuonna 2023 otetaan suurempi loikka. Ennusteet ovat nousussa ja myynti kasvaa. Ennen kaikkea olemme saaneet konseptin kehitettyä nyt sellaiseksi, että kasvu on mahdollista kannattavasti. Kiitos kehittymisestä ja kasvusta kuuluu yhtiökumppanille ja henkilöstölle, jotka ovat pistäneet itsensä likoon. Ja tietenkin asiakkaille, jotka mahdollistavat meidän menestymisemme.

Millainen markkinointitoimisto sitten olemme? 

Olen joskus kuvannut asiakkaillemme Räikeetä muutostilanteiden ideatoimistoksi. Ihanneasiakkaamme on kasvuyritys, jolla on mielessä muutoksia tai kehittämistä brändiin, tuotevalikoimaan, markkinointiin tai myyntiin. Osaamme tarttua muutostilanteissa asiakkaan ehkä vielä hapuileviin ideoihin ja paketoida niistä toimivia kokonaisuuksia, jotka on myytävissä ja ostettavissa. Joskus se on tuotteistamista, joskus brändäystä ja useimmiten siihen liittyvät verkkosivujen ja digimarkkinoinnin kehittäminen.

Palvelutarjontamme keskittyy kolmeen osa-alueeseen

  1. Brändin kehittäminen
  2. Nettisivujen rakentaminen
  3. Digimarkkinointi

Palvelun tuottamisessa auttaa sopimusasiakkaillemme kehitetty Räikee polku -malli, joka tarjoaa asiakkaidemme markkinointiin jatkuvan kehittämisen ja kasvun työkalut. Malli toimii pienissä ja isoissa kokonaisuuksissa, alkaen somesisällöntuotannosta aina ulkoistettuun markkinointipäällikkö-palveluun saakka.

Meillä on tapana kysyä: Ruvetaanko tänään tekemään? Moni asiakas on vastannut kyllä. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä.

Juho Lehtola
myynti ja asiakkuudet, digimarkkinointi, markkinointi­päällikkö-palvelu // 040 1741 241, juho@raikee.fi