fbpx

Rekry somessa? – Kyllä!

Somekampanjat ovat edullisin tapa hakea uutta työvoimaa.

Yllättävän moni yritys ei ole kokeillut somen voimaa rekrytoinneissa, vaikka työvoimapula on vakava ongelma ja potentiaaliset hakijat olisivat hyvin somen kautta tavoitettavissa.

Olen auttanut yrityksiä löytämään somen avulla työntekijöitä aina hitsaajista rakennusapumiehiin, asentajiin, kuljettajiin ja tuotantojohtajiin. Todella monen onnistuneen rekryn kokemuksella uskallan luvata, että kannattaa kokeilla. Mutta miten?

Somekampanja, joka keskittyy vain oleelliseen

Olen törmännyt markkinoilla hämmentävän kankeisiin palveluihin, joissa palveluntarjoajaa tuntuu kiinnostavan enemmän asiakkaan maksama hinta, kuin palvelusta saatava asiakashyöty. Itse olen niin hullu, että teen rekrykampanjatkin yksilöllisesti. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa hakea uusi työntekijä. Se riippuu toimialasta, tehtävänkuvasta, potentiaalisesta hakijakohderyhmästä, alueesta… ja vaikka mistä.

Haluan, että Räikee toteuttaa vain yksilöllisiä, ydinasioihin keskittyviä rekrykampanjoita, joissa tulokset on helposti todennettavissa. Samalla palvelu on asiakkaalle edullisempaa, koska maksat vain siitä, mitä todellisuudessa teemme.

Näin rekrykampanja rakennetaan

some

Näin rekrykampanja rakennetaan

  1. Kampanjasuunnitelma. Käydään läpi perustietoja, kuten: Millainen tehtävä? Millainen osaajaprofiili? Miltä alueelta haetaan? Missä kanavissa?
  2. Ländärin toteutus. Luodaan verkkoon sivu, jonka kautta työpaikkaa ja yritystä esitellään ja työtehtävään haetaan. Sivu voidaan toteuttaa yrityksen omalle verkkosivustolle tai Räikeen omaan rekry.net-palveluun.
  3. Somekampanjan rakentaminen. Kampanjan käynnistäminen sovituissa kanavissa.
  4. Työhakemuksia. Hakemusten kerääminen, kampanjan seuranta ja raportointi.

Aika simppeliä eikö?

Haluan lisätietoja rekrykampanjan toteutuksesta

    Lisätietoja:

    Juho Lehtola
    toimitusjohtaja

    040 174 1241
    juho@raikee.fi