Kasvu-uralla

Vuoden 2022 alusta aloitimme Räikee Oy:ssä uuden, vahvan kehittämisen aikakauden. Kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi oli rakennettava uusi myyntistrategia ja laadittava kasvun tueksi sopivat talouden tavoitteet ja mittarit.

Vuonna 2018 minulla oli unelma: Jonakin päivänä Räikeellä on markkinointipäällikkö-palvelu, joka on kustannustehokas, kokonaisvaltainen ja aidosti asiakkaiden arkea auttava palvelukonsepti. Tänään voin todeta, että olemme viimeisen vuoden aikana tämän saavuttaneet. Unelman tavoittelussa on auttanut yhtiökumppanini Jarkko Vepsäläisen käynnistämä strategian uudistaminen ja järjestelmällinen myynnin ja tuotannon kehittäminen, josta kerron tarkemmin tässä postauksessa.

Vuoden 2022 alusta aloitimme Räikee Oy:ssä uuden, vahvan kehittämisen aikakauden. Kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi oli rakennettava uusi myyntistrategia ja laadittava kasvun tueksi sopivat talouden tavoitteet ja mittarit. 

Valitsimme kehittämiskohteiksi mm.

  1. Palvelukonseptin kehittäminen 
  2. Myynnin johtaminen ja resursointi
  3. Tuotannon tehostaminen
  4. Kannattava kasvu

Mitä olemme asioille käytännössä tehneet?

  1. Kehitimme Räikee polku -mallin sopimusasiakkuuksiin, mikä käytännössä mullisti markkinointipäällikkö-idean ja alkoi tuoda välittömästi uusia asiakkuuksia
  2. Kehitimme myynnin toimintamalleja ja uudistimme työnjakoa
  3. Otimme käyttöön Vision Moottori -toiminnanohjausjärjestelmän, joka helpottaa tuotannon kuormituksen hallintaa ja tehostamista
  4. Asetimme talouden tavoitteet ja mittarit ja otimme käyttöön kattavamman kassavirta-analyysin

Päätimme, että vuonna 2023 olemme houkutteleva ja menestyvä markkinointitoimisto, joka palvelee kokonaisvaltaisesti ottaen vastuun asiakkaidensa markkinoinnin kehittämisestä ja johtamisesta. Siksi keskeinen palvelutarjonnan kehittäminen liittyi markkinointipäällikkö-palvelun ja sopimusasiakkuuksien vahvistamiseen.

Samalla olemme vahvistaneet kumppanuuksia ulkoistaen tiettyjä erityisosaamisalueita, jotta pystymme itse keskittymään suurempiin kokonaisuuksiin asiakkaidemme markkinoinnin suunnittelussa ja johtamisessa.

Vahvasti kasvu-uralla

Vuoden 2022 ensimmäisen puolikkaan jälkeen tuloslaskelmat alkoivat puhua uutta kieltä. Olemme vahvasti kasvu-uralla.  Loppuvuodesta havaitsimme, että tuotantomme oli myyty pidemmälle eteenpäin kuin koskaan Räikeen historiassa.

Liikevaihtomme lähti kasvuun ja alkoi tulla myös tulosta. Kuluvana vuonna 2023 otetaan suurempi loikka. Ennusteet ovat nousussa ja myynti kasvaa. Ennen kaikkea olemme saaneet konseptin kehitettyä nyt sellaiseksi, että kasvu on mahdollista kannattavasti. Kiitos kehittymisestä ja kasvusta kuuluu yhtiökumppanille ja henkilöstölle, jotka ovat pistäneet itsensä likoon. Ja tietenkin asiakkaille, jotka mahdollistavat meidän menestymisemme.

Millainen markkinointitoimisto sitten olemme? 

Olen joskus kuvannut asiakkaillemme Räikeetä muutostilanteiden ideatoimistoksi. Ihanneasiakkaamme on kasvuyritys, jolla on mielessä muutoksia tai kehittämistä brändiin, tuotevalikoimaan, markkinointiin tai myyntiin. Osaamme tarttua muutostilanteissa asiakkaan ehkä vielä hapuileviin ideoihin ja paketoida niistä toimivia kokonaisuuksia, jotka on myytävissä ja ostettavissa. Joskus se on tuotteistamista, joskus brändäystä ja useimmiten siihen liittyvät verkkosivujen ja digimarkkinoinnin kehittäminen.

Palvelutarjontamme keskittyy kolmeen osa-alueeseen

  1. Brändin kehittäminen
  2. Nettisivujen rakentaminen
  3. Digimarkkinointi

Palvelun tuottamisessa auttaa sopimusasiakkaillemme kehitetty Räikee polku -malli, joka tarjoaa asiakkaidemme markkinointiin jatkuvan kehittämisen ja kasvun työkalut. Malli toimii pienissä ja isoissa kokonaisuuksissa, alkaen somesisällöntuotannosta aina ulkoistettuun markkinointipäällikkö-palveluun saakka.

Meillä on tapana kysyä: Ruvetaanko tänään tekemään? Moni asiakas on vastannut kyllä. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä.

Juho Lehtola
myynti ja asiakkuudet, digimarkkinointi, markkinointi­päällikkö-palvelu // 040 1741 241, juho@raikee.fi

Blogi

Puhu äänellä, jonka asiakas kuulee

Puhu äänellä, jonka asiakas kuulee

Vaikeasti ymmärrettävä ammattisanasto eli ns. ammattijargon hämmentää, etäännyttää ja luo epävarmuutta asiakkaassa. Kun tavoitteena on tukea asiakkaan ostopäätöstä, kannattaa puhua asiakkaan kanssa samaa kieltä.

Rekry somessa? – Kyllä!

Rekry somessa? – Kyllä!

Olemme auttaneet yrityksiä löytämään somen avulla työntekijöitä aina hitsaajista rakennusapumiehiin, asentajiin, kuljettajiin ja tuotantojohtajiin. Todella monen onnistuneen rekryn kokemuksella uskallamme luvata, että kannattaa kokeilla. Mutta miten?

Logon suunnittelu

Logon suunnittelu

Luomme tarinoita kertovia, mieleenpainuvia logoja, jotka auttavat yritystäsi erottumaan.

Onko yrityksesi kotisivuilla päivittämisen tarvetta?

Onko yrityksesi kotisivuilla päivittämisen tarvetta?

Yrityksen nettisivut vaativat säännöllistä sisältöjen päivittämistä, koska yrityksen toimintakin yleensä uudistuu, muttuu ja kasvaa. Olemme huomanneet, että monessa yrityksessä pohditaan, saataisiko nykyiset nettisivut kuntoon pienellä päivityksellä vai tarvitaanko kokonaan uusi sivusto.

Verkkopalvelujen saavutettavuus

Verkkopalvelujen saavutettavuus

Verkko­palvelun saavutettavuus tarkoittaa sitä, että verkko­palvelua voidaan käyttää mahdollisimman monella erilaisella pääte­laitteella ja verkko­selaimella, sekä tarvittaessa myös apu­välineiden avulla.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on tärkeä osa verkkosivujen toteutusta. Hakukoneoptimointia voi myös jatkuvasti kehittää ja parantaa olemassa oleville nettisivuille.

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media

Toimiva, yrityksen itsensä näköinen ja aktiivinen some tarjoaa potentiaaliselle asiakkaalle nopeasti ja helposti tietoa palveluista/tuotteista ja tekee yrityksestä asiaakkaan näkökulmasta helpommin lähestyttävän.

Digikampanjat

Digikampanjat

Edelleen monissa yrityksissä elää harha, että markkinointi on hoidettu, kun nettisivut tai verkkokauppa on pystyssä. Käytännössä asia ei ole näin – eihän kivijalkakauppaankaan löydä kukaan ilman aktiivista markkinointia.

Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu

Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu

Räikee polku on palvelumalli, jossa markkinoinnista tehdään vahvasti tuloslähtöistä. Polku rakentuu kolmelle seurantajaksolle: Kuukausittain (toimenpiteet ja raportointi) 3 kk jaksoissa (laajempi kampanjaraportointi, markkinoinnin kehittäminen ja...

Brändikirja ohjaa markkinointia

Brändikirja ohjaa markkinointia

Brändi on sitä, mitä yrityksestä näkyy – ja toivotaan näkyvän – ulospäin. Se ei ole kuitenkaan vain visuaalista ilmettä, vaan brändityössä ollaan mitä suuremmissa määrin sen äärellä, miksi yritys on olemassa ja miten se pyrkii muuttamaan maailmaa.

Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä

Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä

Positiivinen ja kiinnostava mielikuva yrityksestä työnantajana on tärkeä osa brändiä. Monilla aloilla onnistunut työnantajamielikuva on yksi tärkeimmistä asioista markkinoinnissa, jopa yrityksen elinehto.

Suunnittelijan suusta: Nettisivut

Suunnittelijan suusta: Nettisivut

Selkeä, informatiivinen, kaunis. Tällä reseptillä tehdään mielestämme toimivat ja houkuttelevat nettisivut. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

$
#