Verkkosivut ovat yritykselle digitaalisen markkinoinnin tukikohta, johon tiivistyy kaikki oleellinen yrityksen viestinnästä. Nettisivuilla on kaikkein suurin merkitys ensivaikutelman luomisessa asiakkaille. Laadukkaille, tyylikkäille ja asiakkaan ostopolkua tukeville verkkosivuille on ilo ohjata asiakkaita!
Miksi verkkosivut Räikeen kanssa?
1. Huolellinen taustatyö
Sivustosuunnitelma
Toimivat verkkosivut ovat
digitaalisen markkinoinnin tärkein
osa. Siksi myös valmistelemme ne
huolella ja laadimme yhdessä
asiakkaan kanssa
sivustosuunnitelman.
2. Hallittu kokonaisuus
Järkevät tekniset toteutukset
Vältämme turhaa teknistä kikkailua ja liian
raskaita toteutuksia, mitkä voisivat
vaikeuttaa verkkosivujen ylläpitoa jatkossa.
Huolehdimme myös, että sivut toimivat
sujuvasti kaikilla laitteilla.
3. Simppeli navigointi
Kolmen sekunnin sääntö
Pidämme sivujen rakenteen niin
yksinkertaisena, että verkkosivuilta
löytyvät tärkeimmät asiat nopeasti.
Sivuston tärkein sanoma on
löydyttävä 3 sekunnissa.
4. Jatkuvasti kehittyvät verkkosivut
Yritys kehittyy – verkkosivut kehittyvät
Nykyaikainen verkkosivusto kehittyy yrityksen
toiminnan mukana ja on aina
laajennettavissa tarpeen mukaan. Käytämme
ratkaisuja, jotka mahdollistavat kenelle
tahansa sivujen kehittämisen jatkossa.
5. Visuaalinen tyylikkyys
Yksilöllinen graafinen suunnittelu
Verkkosivujen tyylikäs ulkoasu on
meille intohimo. Jokainen sivusto on
yksilöllinen – juuri teidän näköisenne.
6. Löydettävyys
Hakukoneoptimointi
Upeatkaan verkkosivut eivät hyödytä, jos kukaan ei löydä niitä. Räikeen hakusana-analyysi ja hakukoneoptimointi auttavat maksimoimaan näkyvyytenne verkossa.
Hyvät verkkosivut
- ovat visuaalisesti tyylikkäät ja teknisesti toimivat
- herättävät potentiaalisessa asiakkaassa kiinnostusta yritystä kohtaan
- kertovat ytimekkäästi sen, missä yritys voi asiakasta auttaa
- tuovat lisää kauppaa
Kahdet verkkosivut merkittävälle kroatialaiselle energia-alan toimijalle
Kesällä 2025 valmistui Räikeen ensimmäinen kansainvälinen projekti. Saimme toteuttaa kahdet verkkosivut isolle kroatialaiselle toimijalle, joilla on vaikuttava rooli uusiutuvan energian kentällä. Elektrana Grubišno Polje, lyhemmin EGP on Kroatian suurin yksityinen...
Työyhteisöpalvelut Niko Kivimäki Oy:n persoonalliset verkkosivut
Työyhteisöpalvelut Niko Kivimäki Oy:n verkkosivuprojekti oli meille innostava ja mukavan erilainen työ. Samaan aikaan rakensimme myös yrityksen persoonallista brändiä. Verkkosivuista tuli brändille ja Nikon tarinalle kuin näyteikkuna, jossa vuosikymmenien työura,...
Valokuvilla viimeistelty ilme Maarla Group -konsernin verkkosivuille
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle
Suositulle Häähninmäen ulkoilualueelle oma erottuva logo ja nettisivut
Häähninmäen ulkoilualue on Hankasalmella sijaitseva monipuolinen luontokohde, joka tarjoaa upeat puitteet patikointiin, pyöräilyyn, maastohiihtoon ja luonnon rauhasta nauttimiseen. Uuden verkkosivuston tavoitteena oli nostaa alueen tunnettuutta, tukea matkailua ja...
Piako Oy – Kärkenä käytettävyys ja asiantuntijaprofiilin kirkastaminen
Piako Oy on Pieksämäellä toimiva perheyritys, joka valmistaa yksilöllisesti räätälöityjä raskaan kaluston perävaunuja ja päällirakenteita kuljetusalan ammattilaisille. Uudistimme Piako Oy:n verkkosivut tavoitteena tarjota parempi käyttökokemus ja tukea yrityksen...
Houkuttelevia uusia koteja tyylikkäästi esille Domestan verkkosivuilla
Nettisivujen tuli puhua samaa kieltä näiden arvojen kanssa: ulkoasun tuli olla viimeistelty ja käyttökokemuksen erinomainen.
Pro-Tot – Brändin mukainen kuvapankki teollisuuteen
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle
Tapijola-Ikkunat – Laatumielikuvaa uusilla valokuvilla
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle
Partaharjun Puutarha – Kolme toimialaa yhden brändin alle
Alun perin kukkaviljelyyn keskittynyt Partaharjun Puutarha on vuosikymmenten aikana kasvanut monialaiseksi toimijaksi, ja tänä päivänä sen toiminta jakautuu kolmeen eri osa-alueeseen: kukat, metsätaimet ja puutuotteet. Brändiuudistuksessa haluttiin yhdistää kaikki...
Uudet verkkosivut Partaharjun Puutarhan kansainväliseen markkinointiin
Partaharjun Puutarha on paikka, jossa kukkii miljoonat tulppaanit, kasvaa tulevaisuuden metsä ja valmistuu laadukkaat puutuotteet vaativimpiinkin tarpeisiin. Tuotimme puutarhalle uudet verkkosivut, jotka kertovat kattavammin yrityksen toiminnan laajuudesta ja...
Kareliahoivan uniikki ja lämminhenkinen brändi
Kareliahoiva on Joensuussa ja lähialueilla toimiva hoivapalveluyritys, joka tarjoaa kiireetöntä ja yksilöllistä hoivaa elämän eri vaiheisiin – vauvaperheistä ikäihmisiin. Yrityksen toiminnan ytimessä ovat inhimillisyys, asiantuntijuus ja läsnäolo, jotka heijastuvat...
Partaharjun Puutarhan osaaminen esille laadukkailla valokuvilla
Tavoitteena tuoda esiin ammattitaito ja tuotteiden laatu Partaharjun Puutarha tarvitsi verkkosivuilleen uusia, laadukkaita kuvia, jotka esittelevät yrityksen puutuotteita, tuotantoympäristöä sekä Puutarhan aluetta. Kuvauksen päätavoitteena oli tuoda esiin Partaharjun...
Matrel Oy – Laatumielikuvaa uusilla verkkosivuilla
Matrel Oy on teollisuuden sopimusvalmistaja, joka tunnetaan raudanlujasta ammattitaidosta ja korkeasta toimitusvarmuudesta. Matrelin erikoisosaamista ovat mm. teollisuuden automaatiokeskukset ja laitevalmistus.
Helposti lähestyttävä visuaalinen ilme, jonka kaupunkilaiset ovat oppineet tuntemaan
Olemme saaneet jättää kädenjälkemme Pieksämäen kaupungin tekniselle toimelle. Rakensimme heille helposti lähestyttävän brändi-ilmeen, jonka kaupunkilaiset ovat oppineet tunnistamaan.
Alan valtavirrasta poikkeavaa ilmettä Envisor Oy:lle
”Olemme Envisor ja meillä on visio”
Positiivisella tavalla erottuvat Kärki Leader ry:n verkkosivut
Toteutimme Leader Kärki ry:lle verkkosivut, joissa pyrittiin saattamaan kaikkien sidosryhmien tarvitsema tieto mahdollisimman helposti saataville. Räikeen perusperiaate, mahdollisimman selkeät verkkosivut, palveli tätä ajatusta hyvin!
Maarla Group – Neljän verkkosivuston kokonaisuus konsernille
Yhteistyömme Maarla Group -konsernin kanssa alkoi brändipajoilla, joissa rakennettiin kolmen yhtiön muodostamalle konsernille yhteistä brändiä.
Advia Oy:n urbaani, mutta lämminhenkinen sivusto
Advian verkkosivuprojektin tavoitteena oli luoda urbaani, mutta lämminhenkinen sivusto, joka viestii yrityksen asiantuntemusta ja mutkatonta palveluasennetta.
Hoivakehityksen brändi viestii aikaa ja huolenpitoa
Hoivakehityksen brändi rakennettiin tilanteessa, jossa asiakas oli viemässä vanhaa yhdistysmuotoista toimintaa uuteen osakeyhtiöön. Perustettavalle yhtiölle haluttiin brändi, joka luo uutta ilmettä, mutta kunnioittaa perinteitä ja viestii oikeita arvoja. Tässä...
Mikä on sinun tavoitteesi verkkosivuprojektille?
Laita viestiä, niin olemme yhteydessä ja kerromme, miten voisimme auttaa saavuttamaan tavoitteesi!
Usein kysyttyjä kysymyksiä
(ei sisältöä)
Mitä hyvät verkkosivut sisältävät?
Hyvät verkkosivut kertovat selkeästi, miten yritys auttaa asiakkaitaan. Keskeistä on, että verkkosivut muodostavat toimivan ja häiriöttömän digitaalisen asiakaspolun.
Digitaalisessa asiakaspolussa on kyse siitä, että asiakkaat tulevat tietoiseksi yrityksen ratkaisuista, ymmärtävät niiden merkityksen itselleen, saavat halutessaan asiasta kaiken keskeisen tiedon ja löytävät helpon tavan ottaa yritykseen yhteyttä.
Asiakaspolun tärkeimmät vaiheet ovat:
1. Tietoisuus
2. Kiinnostuminen
3. Harkinta
4. Ostopäätös
5. Sitoutuminen
Lue lisää digitaalisesta ostopolusta blogistamme.
Paljonko nettisivujen tekeminen maksaa?
Verkkosivujen hinta vaihtelee suuresti riippuen sivuston laajuudesta ja vaatimuksista. Räikeen toteuttamien verkkosivustojen hinnat vaihtelevat yleensä 1000-8000 euron välillä sivuston laajuudesta ja teknisisestä toteutuksesta riippuen.
Kuinka kauan verkkosivujen tekeminen kestää?
Nopeimmillaan pienen verkkosivuston pystyy yleensä toteuttamaan 1-2 viikossa. Useimmat verkkosivuprojektit vievät kuitenkin aikaa noin 8-12 viikkoa laajuudesta riippuen.
Miten saan verkkosivuni nousemaan Googlen hakutuloksiin tai ChatGPT:n vastauksiin?
Näkyvyys Googlessa ja muissa hakukoneissa vaatii hakukoneoptimointia (SEO). Tärkeintä on laadukas sisältö, oikeat avainsanat oikein sijoiteltuna, verkkosivujen nopeus ja mobiiliystävällisyys. Säännöllisesti luotu uusi sisältö auttaa myös.
Optimointi ChatGPT:lle ja muille AI-työkaluille perustuu pitkälti samoihin periaatteisiin. Sisällön tulee olla laadukasta ja sisältää keskeisiä avainsanoja. Lisäksi ChatGPT suosii sisältöä, joka vastaa suoraan käyttäjien kysymyksiin luonnollisella kielellä. Siksi sisällöt kannattaa kirjoittaa kuin vastaisi asiakkaan esittämiin kysymyksiin. Kysymys-vastaus-muotoinen rakenne auttaa ChatGPT:tä löytämään oikeaa tietoa verkkosivuilta.
Lue lisää hakukoneoptimoinnista.
Voinko ylläpitää verkkosivujeni sisältöä itse?
Modernit verkkosivujen rakentajat toteuttavat sivut sisällönhallintajärjestelmällä, joka mahdollistaa sisällön helpon päivittämisen ilman suurta teknistä osaamista. Räikee toteuttaa verkkosivut WordPressiin Divi-rakentajaa hyödyntäen, mikä mahdollistaa verkkosivujen ketterän kehittämisen myös projektin jälkeen.
Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden ylläpitää sisältöjä itse, mutta suosittelemme myös Räikeen ketterää sisältöjen ylläpitopalvelua, joka on nopea ja edullinen tapa pitää sisällöt ajan tasalla. Tavoitteemme on jokaisen verkkosivuston myötä luoda pitkäkestoista kumppanuutta. Emme jätä sinua yksin verkkosivustosi kanssa!
Miten kotisivut auttavat myynnissä?
Hyvin suunnitellut verkkosivut ohjaavat vierailijaa kohti ostopäätöstä tarjoamalla oikea-aikaista tietoa, rakentamalla luottamusta ja tekemällä yhteydenoton helpoksi. Ne toimivat 24/7 myyjänä, joka ei väsy.
Joskus myynti on hyvin yksinkertaisista asioista kiinni. Nettisivut ovat kuin näyteikkuna, josta asiakkaat tarkastavat perustiedot yrityksestäsi. Kivijalkamyymälöille yksi katsotuimpia sisältöjä verkkosivuilla ovat aukiolaoajat – ovathan ne sivuillasi ajantasalla? Kaikille yrityksille tärkeä asia on yhteystiedot, joita verkkosivujen käyttäjät eivät jaksa kauan etsiskellä. Ne täytyy olla tarjolla välittömästi kun sivuille saavutaan.
Tiesitkö, että B2B-ostajista jopa yli 80% kertoo valitsevansa palveluntarjoajan referenssien perusteella. Hyvät asiakastarinat siis ovat myynnin tehostamisen väline!
Autamme tuottamaan asiakastarinoita.
