Digikampanjat

Edelleen monissa yrityksissä elää harha, että markkinointi on hoidettu, kun nettisivut tai verkkokauppa on pystyssä. Käytännössä asia ei ole näin – eihän kivijalkakauppaankaan löydä kukaan ilman aktiivista markkinointia.

Digikampanjat ovat tavoitteellista markkinointia Googlessa ja somekanavissa.

Digikampanjoinnin tavoitteita voivat olla esimerkiksi:

  • myynnin kasvattaminen
  • verkkosivujen kävijämäärän lisääminen
  • uusien asiakkaiden löytäminen
  • yrityksen tunnettuuden parantaminen ja kysynnän kasvattaminen
  • osaavan työvoiman löytäminen

Oikein rakennettu digitaalinen ostopolku tuo asiakkaita

Edelleen monissa yrityksissä elää harha, että markkinointi on hoidettu, kun nettisivut tai verkkokauppa on pystyssä. Käytännössä asia ei ole näin – eihän kivijalkakauppaankaan löydä kukaan ilman aktiivista markkinointia.

Digimarkkinoinnin kulmakivi ovat selkeät, informatiiviset ja myyvät nettisivut, joista asiakkaan on helppo tarttua yrityksen palveluihin. Jos näin ei ole, menee digikampanjoissakin satsaukset kuuluisaan kankkulan kaivoon. Vasta sitten, kun nettisivut tai verkkokauppa on toiminnassa, kannattaa aloittaa tehokas digikampanjointi, jossa mainokset ohjaavat liikennettä verkkosivuille ja syntyy konversioita, eli asiakkaat esimerkiksi jättävät yhteydenottopyynnön, ostavat verkkokaupasta tai lataavat sisältöä nettisivuilta.

Onnistuneesti toteutettuna hyvät verkkosivut ja toimiva digimarkkinointi muodostavat ostopolun, joka tuo asiakkaita. Digikampanjat vaativat tavoitteiden asettamista, hyvää sisältöä, visuaalista suunnittelua, teknistä toteutusta ja järkevät mittarit kampanjan seurantaan. Kuulostaako vaikealta? Ei huolta, Räikee voi hoitaa simppelisti koko paketin!

Tavoitteellisen digimarkkinoinnin käynnistäminen

Ideointivaiheessa kehitämme yhdessä yrityksellenne toimivaa ostopolkua ja luomme mahdollisuuksia menestyksekkäälle digimarkkinoinnille. 

Suunnitteluvaiheessa rakennamme digimarkkinointistrategian, valitsemme kanavat ja otamme tarvittavat työkalut käyttöön, laadimme budjetin ja sovimme mittareista. Yleisimmät kanavat mainonnan toteutukseen ovat Google Ads, Facebook ja Instagram, mutta myös muita alustoja voimme käyttää. Tärkeintä on valita kanavat, joissa haluttu kohderyhmä on parhaiten tavoitettavissa.

Jäljelle jääkin enää toteutus, eli kampanjoiden rakentaminen, ylläpito, seuranta ja raportointi – eli keräämme teille kaupantekopaikkoja hullun kiilto silmissä. Tämä on se vaihe, kun pyrimme mahdollisimman nopeasti kuulemaan yrityksenne kassakoneen iloista kilinää. Ja siitähän yrittäjä nauttii!

1. Ideointi

  • digimarkkinoinnin keinot, tavoitteet ja uudet ideat

2. Suunnittelu

  • digimarkkinointistrategian laatiminen, kohderyhmät, kanavat, toimenpiteet, budjetti ja mittarit

3. Toteutus

  • digimarkkinoinnin käynnistäminen, ylläpito, seuranta ja raportointi

Comea™ – Digimarkkinoinnin kk-paketit

Nyt kysytyimmät palvelukokonaisuudet on niputettu meillä fiksuihin paketteihin palvelutason mukaan. Haluatko apua sisällöntuotantoon? Tarvitsetko jatkuvaa, tehokasta kampanjointia? Vai olisiko aika hankkia oma markkinointipäällikkö?

Miten tahansa, meiltä löydät Comean. Comea tekee somea ja paljon muuta auttaakseen pitämään yrityksesi lennossa.

Juho Lehtola
myynti ja asiakkuudet, digimarkkinointi, markkinointi­päällikkö-palvelu // 040 1741 241, juho@raikee.fi