Sytyttävää Linkedin-viestintää ja tuloksellisia kampanjoita

Mikä tekee LinkedInistä niin erityisen? Syy piilee käyttäjäkunnassa. LinkedInissä voit tavoittaa juuri oikeat päättäjät ja asiantuntijat, rakentaa brändiäsi ja kasvattaa myyntiäsi.

LinkedInin merkitys B2B-markkinoinnille on korostunut entisestään. Monella yrityksellä jää kuitenkin Linkedinin potentiaali hyödyntämättä. Yleinen käsitys on, että Linkedin on erityisesti rekrytointikanava. Sitäkin se on, mutta keskityn tässä artikkelissa erityisesti Linkedinin hyödyntämiseen yrityksen markkinoinnissa ja myynnissä.

Ajattelen, että Linkedinin hyödyt B2B-markkinoinnissa tulevat parhaiten esiin kolmessa käyttötavassa:

1. Yrityksen asiantuntijoiden henkilökohtainen Linkedin-viestintä

Paras tavoittavuus Linkedinissä saavutetaan henkilökohtaisten tilien kautta. Tämä on ehdottomasti tärkein Linkedinin käyttötapa. Yrityksillä, jotka tekevät eniten kauppaa Linkedinin avulla, on aktiivisia avainhenkilöitä Linkedinissä.

2. Maksettu mainonta Linkedinissä

Suomalaiset yritykset mainostavat vielä yllättävän vähän Linkedinissä. Kysyn usein myyntitapaamisissa asiakkaalta, onko tullut kokeiltua Linkedin-mainontaa. Lähes poikkeuksetta vastaus on: ei ole kokeiltu. Joskus vastaus on: ei vielä. Mainonta Linkedinissä toimii. Pienelläkin budjetilla tavoitat satoja potentiaalisia yrityspäättäjiä mainonnan avulla joka viikko.

3. Viestintä yrityksen Linkedin-sivun kautta

Useilla yrityksillä Linkedin-sivu ammottaa tyhjyyttään. Monesti niissäkin yrityksissä, joissa on aktiivisia avainhenkilöitä, jotka viestivät vähintään viikoittain henkilökohtaisen Linkedinin kautta. Sisällöntuotanto myös yrityssivulle on tärkeää, vaikka se ei saavutakaan niin laajaa näkyvyyttä kuin henklökohtaiset tilit.

Yksi tärkeä pointti on yrityksen ja sen palveluiden esittely niille, jotka eivät tunne yritystä ennestään. Kun joku kiinnostuu yrityksestänne Linkedinissä, millaisen kuvan hän teistä saa yrityssivun kautta? Toinen mahdollisuus yrityssivuilla piilee sisällön jakamisessa. Yrityksen viestille saa kattavuutta, kun julkaisee aktiivisesti sisältöä yrityksen Linkedin-sivulla ja pyytää avainhenkilöitä jakamaan sisältöä omalla tilillään.

Mikä tekee Linkedinistä erityisen?

Mikä tekee LinkedInistä niin erityisen? Syy piilee käyttäjäkunnassa. LinkedInissä voit tavoittaa juuri oikeat päättäjät ja asiantuntijat, rakentaa brändiäsi ja kasvattaa myyntiäsi. Alustalla on miljoonia ammattilaisia eri toimialoilta, ja voit tavoittaa heidät tarkasti esimerkiksi tittelin, toimialan tai yrityksen koon perusteella. Tämä tarkoittaa, että viestisi tavoittaa todennäköisemmin ne, jotka ovat aidosti kiinnostuneita tuotteistasi tai palveluistasi. B2B-markkinoinnin kannalta viestintä Linkedinissä on huomattavasti vähemmän “haulikolla ampumista”, kuin muissa somekanavissa.

Kun viestitään toisille yrityksille, viestinnän ydin on asiantuntijuudessa. Kun jaat asiantuntemustasi ja osallistut alan keskusteluihin, vahvistat yrityksesi asemaa alan johtavana toimijana.

LinkedIn tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden verkostoitumiseen ja suhteiden luomiseen. Voit olla suorassa yhteydessä potentiaalisiin asiakkaisiin ja alan vaikuttajiin sekä rakentaa arvokkaita suhteita ja laajentaa verkostoasi.

Autamme asiakkaitamme hyödyntämään LinkedIniä täydellä teholla. Voimme tarjota esimerkiksi:

  • Sisältöstrategian suunnittelua ja toteutusta
  • Mainoskampanjoiden suunnittelua ja hallintaa
  • Sisällöntuotannon suunnittelua ja toteutusta niin henkilökohtaiseen kuin yrityksen profiiliin Linkedinissä

Tutustu tarkemmin tapaamme toteuttaa digimarkkinointia: raikee.fi/digimarkkinointi.

Ota yhteyksiä! Pohditaan, voisimmeko me auttaa sinua kasvattamaan myyntiäsi LinkedInin avulla.

Juho Lehtola
myynti, konsultointi, data ja työkalut // 040 1741 241, juho@raikee.fi