Alun perin kukkaviljelyyn keskittynyt Partaharjun Puutarha on vuosikymmenten aikana kasvanut monialaiseksi toimijaksi, ja tänä päivänä sen toiminta jakautuu kolmeen eri osa-alueeseen: kukat, metsätaimet ja puutuotteet. Brändiuudistuksessa haluttiin yhdistää kaikki toimialat saman nimen ja logon alle, jotta visuaalinen ilme heijastaisi nykyistä kokonaisuutta ja tukisi yhtenäistä brändiä.


Suunnittelun lähtökohtana olivat Partaharjun Puutarhan kolme eri toimialaa ja niitä yhdistävät tekijät. Uuden brändin haluttiin kunnioittavan yrityksen pitkää historiaa, mutta toisaalta viestivän myös kasvusta ja kehityksestä.
Brändityön keskiöön nousivat juuret ja kasvu, joista muotoutui myös sloganin ydin. Lopullinen muoto, ”Vahvat juuret, kestävä tulevaisuus”, viittaa yrityksen historiaan, sen toimialoihin sekä arvoihin – luotettavuuteen, jatkuvuuteen ja ympäristön kunnioittamiseen.
Partaharjun Puutarhan uusi logo ja ikoni ammentavat samasta teemasta. Kasvuun viittaava ikoni, jonka voi tulkita siemeneksi tai tulppaaniksi, toimii tunnistettavana symbolina kaikilla kolmella toimialalla.
Visuaalista ilmettä tukevat myös uudistettu, moderni typografia ja juurevat brändivärit. Vihreä oli selvä valinta brändin pääväriksi. Vihreän eri sävyistä päädyttiin käyttämään tummanvihreää, joka kuvastaa paitsi metsää, myös perinteikkyyttä ja luotettavuutta.


Partaharjun Puutarhan uusi brändi on tunnistettava, ajaton ja selkeä. Se toimii nyt luontevasti jokaisella toimialalla, viestii historiasta ja antaa tilaa yrityksen tulevalle kasvulle.
Myös asiakas koki uuden brändin heti omakseen. Uudistettu ilme ja slogan resonoi vahvasti Partaharjun Puutarhan toiminnan ja arvojen kanssa. Uusi ilme ei vain kuvaa yritystä, vaan vahvistaa sen identiteettiä ja antaa kestävän pohjan kasvuun.