Rekry somessa? – Kyllä!

Olen auttanut yrityksiä löytämään somen avulla työntekijöitä aina hitsaajista rakennusapumiehiin, asentajiin, kuljettajiin ja tuotantojohtajiin. Todella monen onnistuneen rekryn kokemuksella uskallan luvata, että kannattaa kokeilla. Mutta miten?

Somekampanjat ovat edullisin tapa hakea uutta työvoimaa.

Yllättävän moni yritys ei ole kokeillut somen voimaa rekrytoinneissa, vaikka työvoimapula on vakava ongelma ja potentiaaliset hakijat olisivat hyvin somen kautta tavoitettavissa.

Olen auttanut yrityksiä löytämään somen avulla työntekijöitä aina hitsaajista rakennusapumiehiin, asentajiin, kuljettajiin ja tuotantojohtajiin. Todella monen onnistuneen rekryn kokemuksella uskallan luvata, että kannattaa kokeilla. Mutta miten?

Somekampanja, joka keskittyy vain oleelliseen

Olen törmännyt markkinoilla hämmentävän kankeisiin palveluihin, joissa palveluntarjoajaa tuntuu kiinnostavan enemmän asiakkaan maksama hinta, kuin palvelusta saatava asiakashyöty. Itse olen niin hullu, että teen rekrykampanjatkin yksilöllisesti. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa hakea uusi työntekijä. Se riippuu toimialasta, tehtävänkuvasta, potentiaalisesta hakijakohderyhmästä, alueesta… ja vaikka mistä.

Haluan, että Räikee toteuttaa vain yksilöllisiä, ydinasioihin keskittyviä rekrykampanjoita, joissa tulokset on helposti todennettavissa. Samalla palvelu on asiakkaalle edullisempaa, koska maksat vain siitä, mitä todellisuudessa teemme.

Näin rekrykampanja rakennetaan

  1. Kampanjasuunnitelma. Käydään läpi perustietoja, kuten: Millainen tehtävä? Millainen osaajaprofiili? Miltä alueelta haetaan? Missä kanavissa?
  2. Ländärin toteutus. Luodaan verkkoon sivu, jonka kautta työpaikkaa ja yritystä esitellään ja työtehtävään haetaan. Sivu voidaan toteuttaa yrityksen omalle verkkosivustolle tai Räikeen omaan rekry.net-palveluun.
  3. Somekampanjan rakentaminen. Kampanjan käynnistäminen sovituissa kanavissa.
  4. Työhakemuksia. Hakemusten kerääminen, kampanjan seuranta ja raportointi.

Aika simppeliä, eikö?

Lisätietoja:

Juho Lehtola
toimitusjohtaja

040 174 1241
juho@raikee.fi

Juho Lehtola
myynti ja asiakkuudet, digimarkkinointi, markkinointi­päällikkö-palvelu // 040 1741 241, juho@raikee.fi

Blogi

Logon suunnittelu

Logon suunnittelu

Luomme tarinoita kertovia, mieleenpainuvia logoja, jotka auttavat yritystäsi erottumaan.

Kasvu-uralla

Kasvu-uralla

Vuoden 2022 alusta aloitimme Räikee Oy:ssä uuden, vahvan kehittämisen aikakauden. Kasvun ja kannattavuuden varmistamiseksi oli rakennettava uusi myyntistrategia ja laadittava kasvun tueksi sopivat talouden tavoitteet ja mittarit.

Onko yrityksesi kotisivuilla päivittämisen tarvetta?

Onko yrityksesi kotisivuilla päivittämisen tarvetta?

Yrityksen nettisivut vaativat säännöllistä sisältöjen päivittämistä, koska yrityksen toimintakin yleensä uudistuu, muttuu ja kasvaa. Olemme huomanneet, että monessa yrityksessä pohditaan, saataisiko nykyiset nettisivut kuntoon pienellä päivityksellä vai tarvitaanko kokonaan uusi sivusto.

Verkkopalvelujen saavutettavuus

Verkkopalvelujen saavutettavuus

Verkko­palvelun saavutettavuus tarkoittaa sitä, että verkko­palvelua voidaan käyttää mahdollisimman monella erilaisella pääte­laitteella ja verkko­selaimella, sekä tarvittaessa myös apu­välineiden avulla.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on tärkeä osa verkkosivujen toteutusta. Hakukoneoptimointia voi myös jatkuvasti kehittää ja parantaa olemassa oleville nettisivuille.

Sosiaalinen media

Sosiaalinen media

Toimiva, yrityksen itsensä näköinen ja aktiivinen some tarjoaa potentiaaliselle asiakkaalle nopeasti ja helposti tietoa palveluista/tuotteista ja tekee yrityksestä asiaakkaan näkökulmasta helpommin lähestyttävän.

Digikampanjat

Digikampanjat

Edelleen monissa yrityksissä elää harha, että markkinointi on hoidettu, kun nettisivut tai verkkokauppa on pystyssä. Käytännössä asia ei ole näin – eihän kivijalkakauppaankaan löydä kukaan ilman aktiivista markkinointia.

Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu

Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu

Räikee polku on palvelumalli, jossa markkinoinnista tehdään vahvasti tuloslähtöistä. Polku rakentuu kolmelle seurantajaksolle: Kuukausittain (toimenpiteet ja raportointi) 3 kk jaksoissa (laajempi kampanjaraportointi, markkinoinnin kehittäminen ja...

Brändikirja ohjaa markkinointia

Brändikirja ohjaa markkinointia

Brändi on sitä, mitä yrityksestä näkyy – ja toivotaan näkyvän – ulospäin. Se ei ole kuitenkaan vain visuaalista ilmettä, vaan brändityössä ollaan mitä suuremmissa määrin sen äärellä, miksi yritys on olemassa ja miten se pyrkii muuttamaan maailmaa.

Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä

Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä

Positiivinen ja kiinnostava mielikuva yrityksestä työnantajana on tärkeä osa brändiä. Monilla aloilla onnistunut työnantajamielikuva on yksi tärkeimmistä asioista markkinoinnissa, jopa yrityksen elinehto.

Suunnittelijan suusta: Nettisivut

Suunnittelijan suusta: Nettisivut

Selkeä, informatiivinen, kaunis. Tällä reseptillä tehdään mielestämme toimivat ja houkuttelevat nettisivut. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.

$
#