Onko brändinne kiinnostava?
Kyse on mielikuvien rakentamisesta ja viestinnästä. Millaisena yrityksesi brändi tunnetaan? Viestiikö se aidosti yrityksenne arvomaailmaa, osaamista ja ammattimaisuutta? Onko siinä asioita, jotka tekevät siitä erityisen kiinnostavan?
Näin brändin rakentaminen etenee:
- Taustatyö (kilpailija- ja markkina-analyysit)
- Työpajat ja brändistrategian laatiminen
- Graafinen suunnittelu (visuaalinen identiteetti)
- Valmis brändikirja!
Autamme rakentamaan brändiä, joka huomataan. Brändiprojektin tuotos on brändikirja, joka sisältää brändin strategiset valinnat, yrityksen visuaalisen identiteetin ja ohjeita viestintään. Yleensä projektin alkuvaiheeseen kuuluvat myös erilaiset analyysit ja brändistrategiatyöpajat.
Näin brändin rakentaminen etenee:
- Taustatyö (kilpailija- ja markkina-analyysit)
- Työpajat ja brändistrategian laatiminen
- Graafinen suunnittelu (visuaalinen identiteetti)
- Valmis brändikirja!
Mikä brändissä on tärkeää?
Mielestämme ainakin nämä:
1. Selkeä ydinviesti
Brändin ydin on selkeä viesti siitä, mikä yrityksesi olemassaolon tarkoitus on ja mitä arvoja se edustaa. Tämä viesti tulisi olla helposti ymmärrettävissä niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Kun ydinviesti on vahva ja yhtenäinen, kaikki brändin ympärille rakennettava markkinointimateriaali on helppo sovittaa sen mukaiseksi. Usein ydinviestejä on tarpeen rakentaa selkiyttää kohderyhmittäin – esimerkiksi, miten puhutaan tietylle asiakaskohderyhmälle, yhteistyökumppaneille tai henkilöstölle.
2. Tunnistettava visuaalinen identiteetti
Visuaalinen ilme on usein ensimmäinen asia, jonka ihmiset yrityksestäsi näkevät. Hyvin suunniteltu logo, väripaletti ja typografia tekevät brändistäsi tunnistettavan. Yhtenäinen visuaalinen ilme luo luottamusta ja tekee yrityksestäsi mieleenpainuvan. Muista, että visuaalisuus ei ole vain ulkoista kauneutta, vaan sen täytyy olla linjassa ydinviestin kanssa.
Joskus erehdytään ajattelemaan, että brändi on suunniteltu, kun suunnitellaan logo. Näin ei kuitenkaan ole. Yrityksen visuaalinen identiteetti tarvitsee taustalleen brändistrategian määrittelyn.
3. Kohderyhmien tunnistaminen
Jokainen menestyvä brändi tuntee asiakkaansa. Ennen kuin brändiä lähdetään rakentamaan, on tärkeää ymmärtää, mitkä yrityksesi kohderyhmiä ovat. Mitä tarpeita ja ongelmia asiakkaillasi on, ja kuinka sinun tuotteesi tai palvelusi ratkaisee niitä? Kun brändi osuu suoraan kohderyhmän tunteisiin ja tarpeisiin, siitä tulee merkityksellinen.
4. Asiakaskokemus
Jokainen kohtaamispiste asiakkaan kanssa – olipa kyse verkkosivujen käytettävyydestä, asiakaspalvelusta tai toimitusprosessista – on osa brändiä. Yhtenäinen ja positiivinen asiakaskokemus vahvistaa brändiä ja rakentaa lojaalisuutta. Hyvä brändikirja ohjaa myös asiakaskokemukseen, joka jättää positiivisen muistijäljen.
5. Tarina
Tarinankerronta on voimakas työkalu brändin rakentamisessa. Hyvä bränditarina kertoo, mistä yrityksesi on lähtöisin, mitkä ovat sen arvot ja miksi se tekee sitä, mitä se tekee. Tarina luo tunnesidoksen asiakkaisiin ja auttaa heitä ymmärtämään yrityksen syvemmän merkityksen.
Tarina ei ole vain yrityksen historiaa vaan merkityksiä, mielikuvia ja taitavia vastauksia oleelliseen miksi-kysymykseen: Miksi asiakkaan kannattaa valita teidät? Hyvä tarina voittaa markkinoilla aina (ainakin melkein)!

Valokuvilla viimeistelty ilme Maarla Group -konsernin verkkosivuille
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle

Suositulle Häähninmäen ulkoilualueelle oma erottuva logo ja nettisivut
Häähninmäen ulkoilualue on Hankasalmella sijaitseva monipuolinen luontokohde, joka tarjoaa upeat puitteet patikointiin, pyöräilyyn, maastohiihtoon ja luonnon rauhasta nauttimiseen. Uuden verkkosivuston tavoitteena oli nostaa alueen tunnettuutta, tukea matkailua ja...

Piako Oy – Kärkenä käytettävyys ja asiantuntijaprofiilin kirkastaminen
Piako Oy on Pieksämäellä toimiva perheyritys, joka valmistaa yksilöllisesti räätälöityjä raskaan kaluston perävaunuja ja päällirakenteita kuljetusalan ammattilaisille. Uudistimme Piako Oy:n verkkosivut tavoitteena tarjota parempi käyttökokemus ja tukea yrityksen...

Houkuttelevia uusia koteja tyylikkäästi esille Domestan verkkosivuilla
Nettisivujen tuli puhua samaa kieltä näiden arvojen kanssa: ulkoasun tuli olla viimeistelty ja käyttökokemuksen erinomainen.

Pro-Tot – Brändin mukainen kuvapankki teollisuuteen
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle

Tapijola-Ikkunat – Laatumielikuvaa uusilla valokuvilla
Muita töitämme Partaharjun Puutarhalle

Partaharjun Puutarha – Kolme toimialaa yhden brändin alle
Alun perin kukkaviljelyyn keskittynyt Partaharjun Puutarha on vuosikymmenten aikana kasvanut monialaiseksi toimijaksi, ja tänä päivänä sen toiminta jakautuu kolmeen eri osa-alueeseen: kukat, metsätaimet ja puutuotteet. Brändiuudistuksessa haluttiin yhdistää kaikki...

Uudet verkkosivut Partaharjun Puutarhan kansainväliseen markkinointiin
Partaharjun Puutarha on paikka, jossa kukkii miljoonat tulppaanit, kasvaa tulevaisuuden metsä ja valmistuu laadukkaat puutuotteet vaativimpiinkin tarpeisiin. Tuotimme puutarhalle uudet verkkosivut, jotka kertovat kattavammin yrityksen toiminnan laajuudesta ja...

Kareliahoivan uniikki ja lämminhenkinen brändi
Kareliahoiva on Joensuussa ja lähialueilla toimiva hoivapalveluyritys, joka tarjoaa kiireetöntä ja yksilöllistä hoivaa elämän eri vaiheisiin – vauvaperheistä ikäihmisiin. Yrityksen toiminnan ytimessä ovat inhimillisyys, asiantuntijuus ja läsnäolo, jotka heijastuvat...

Partaharjun Puutarhan osaaminen esille laadukkailla valokuvilla
Tavoitteena tuoda esiin ammattitaito ja tuotteiden laatu Partaharjun Puutarha tarvitsi verkkosivuilleen uusia, laadukkaita kuvia, jotka esittelevät yrityksen puutuotteita, tuotantoympäristöä sekä Puutarhan aluetta. Kuvauksen päätavoitteena oli tuoda esiin Partaharjun...

Matrel Oy – Laatumielikuvaa uusilla verkkosivuilla
Matrel Oy on teollisuuden sopimusvalmistaja, joka tunnetaan raudanlujasta ammattitaidosta ja korkeasta toimitusvarmuudesta. Matrelin erikoisosaamista ovat mm. teollisuuden automaatiokeskukset ja laitevalmistus.

Helposti lähestyttävä visuaalinen ilme, jonka kaupunkilaiset ovat oppineet tuntemaan
Olemme saaneet jättää kädenjälkemme Pieksämäen kaupungin tekniselle toimelle. Rakensimme heille helposti lähestyttävän brändi-ilmeen, jonka kaupunkilaiset ovat oppineet tunnistamaan.

Alan valtavirrasta poikkeavaa ilmettä Envisor Oy:lle
”Olemme Envisor ja meillä on visio”

Positiivisella tavalla erottuvat Kärki Leader ry:n verkkosivut
Toteutimme Leader Kärki ry:lle verkkosivut, joissa pyrittiin saattamaan kaikkien sidosryhmien tarvitsema tieto mahdollisimman helposti saataville. Räikeen perusperiaate, mahdollisimman selkeät verkkosivut, palveli tätä ajatusta hyvin!

Maarla Group – Neljän verkkosivuston kokonaisuus konsernille
Yhteistyömme Maarla Group -konsernin kanssa alkoi brändipajoilla, joissa rakennettiin kolmen yhtiön muodostamalle konsernille yhteistä brändiä.

Advia Oy:n urbaani, mutta lämminhenkinen sivusto
Advian verkkosivuprojektin tavoitteena oli luoda urbaani, mutta lämminhenkinen sivusto, joka viestii yrityksen asiantuntemusta ja mutkatonta palveluasennetta.

Hoivakehityksen brändi viestii aikaa ja huolenpitoa
Hoivakehityksen brändi rakennettiin tilanteessa, jossa asiakas oli viemässä vanhaa yhdistysmuotoista toimintaa uuteen osakeyhtiöön. Perustettavalle yhtiölle haluttiin brändi, joka luo uutta ilmettä, mutta kunnioittaa perinteitä ja viestii oikeita arvoja. Tässä...