
Brändin rakentaminen
Projektin tavoitteet:
- brändi-identiteetti ja ydinviesti selkiytyvät
- yrityksen visuaalinen ilme rakentuu
- tunnettuus paranee
Brändi on sitä, mitä yrityksestä näkyy – ja toivotaan näkyvän – ulospäin. Se ei ole kuitenkaan vain visuaalista ilmettä, vaan brändityössä ollaan mitä suuremmissa määrin sen äärellä, miksi yritys on olemassa ja miten se pyrkii muuttamaan maailmaa.
Selkeä ja yhdenmukainen brändi-identiteetti vahvistaa yrityksen haluttua viestiä. Onnistunut brändi on yksi yrityksen menestystekijöitä. Se luo tunnettuutta, kykyä erottua ja antaa suuntaviivat yrityksen arkeen. Brändäysprojektin tuloksena syntyy yleensä brändikirja, joka ohjaa yrityksen arkea, markkinointia ja toiminnan suunnittelua.
Brändikirjan oleellista sisältöä ovat mm.
- brändi-identiteetti (arvot, visio, tarkoitus, menestystekijät)
- kohderyhmät ja ydinviesti
- visuaalinen ilme
Kehittämisprojektin vaiheet
1. Kehittämissuunnitelma
- tavoitteiden asettaminen
- suunnitelman laatiminen
- aikataulusta sopiminen
2. Konseptipaja
- brändi-identiteetin selkiyttäminen
- ydinviestin vahvistaminen
- visuaalisen ilmeen ideointi
3. Ratkaisu
- yrityksen brändikirja
Olisiko aika aloittaa brändin kehittäminen nyt?
Blogi
Haemme uusia osaajia tiimiimme
Haemme SISÄLLÖNTUOTTAJAA ja WEB-SUUNNITTELIJAA
Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä
Työnantajamielikuvan kehittäminen on brändityötä Positiivinen ja kiinnostava mielikuva yrityksestä työnantajana on tärkeä osa brändiä. Monilla aloilla onnistunut työnantajamielikuva on yksi...
Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu
Räikee polku on jatkuvan markkinoinnin tehopalvelu Räikee polku on palvelumalli, jossa markkinoinnista tehdään vahvasti tuloslähtöistä. Polku rakentuu kolmelle seurantajaksolle: Kuukausittain...